Webcare

Geplaatst op: 24-09-2013

Webcare –  ondertussen een redelijk algemeen bekend begrip voor mensen die te maken hebben met webshops en/of diensten via het internet. Webcare is een vorm van communicatie waarbij service kan worden verleend via online media. Zo is Twitter een medium wat vooral gebruikt wordt om het op de hoogte stellen van organisaties dat zij 'iets' in de ogen van de consument fout of goed doen. Ook worden vragen gesteld via het medium Twitter, waardoor Twitter als een van de meest geschikte webcare instrumenten gezien kan worden binnen social Media. De doorloop snelheid via twitter is vele malen groter dan bijvoorbeeld bij Facebook en Google+.

De mogelijkheden van webcare op Twitter

Een bericht bij Twitter is na één uur al vaak oud te noemen afhankelijk van degene die posten. Een Twitter vraag die gesteld wordt zal dan ook snel beantwoord moeten worden. Gelukkig biedt Twitter en ook andere third party tools de mogelijkheid tot het screenen van alle berichten. Door het opgeven van parameters en zoektermen kun je dus snel reageren op berichten die worden geplaatst met jouw merk of organisatie. Niet alle berichten vragen om reactie maar zijn wel goed om een totaal beeld van de reacties te overzien. Zo krijg je een idee waarover er wordt gesproken en wat mensen allemaal te zeggen hebben over jouw organisatie. Webcare geeft de organisatie de mogelijkheid tot het helpen van consumenten. Dit door op reacties te reageren of veel gevraagde problemen te posten maar ook om mededelingen te doen waardoor de gebruik op de hoogte wordt gesteld van eventuele problemen en/of ontwikkelingen.

Keuze van domeinnaam

Je bent op zoek naar een domeinnaam? Maar je hebt geen idee waar je moet beginnen. Wat is er nu belangrijk aan een domeinnaam en waar moet je op letten bij het maken van je

Betalen op het internet

Het internet is een paradijs voor criminelen, phishers, hackers en ander gespuis wat alleen maar goed is voor onheil. Internet maakt het mogelijk voor criminelen een grote

Hosting kiezen

Het voordeel van een webshop is dat deze altijd bereikbaar zijn voor iedereen die toegang heeft tot het internet. Om ervoor te zorgen dat uw website optimaal functioneert m

Social hype

Nog niet zo lang geleden was en nu nog steeds is alles in de ban van 'social media'. Iedereen moest en zou social media aan moeten maken, want oh oh, als je dit nie